Wycieczka do zoo!

Poznajemy nazwy zwierząt. Proszę dzieci aby rozpoznawały literki i próbowały czytać.

3029282726252423222120191817161514131211

Dla chętnych karty pracy:

31323334353637

(Materiały ze strony Świat Przedskolanki)

Sylaba do sylaby – Kapitan Nauka

Aby zacząć czytać sylabami możemy posłużyć się własnoręcznie przygotowanymi kartonikami z wyraźnie napisanymi sylabami z najbardziej popularnymi zbitkami, z których można układać docelowo całe wyrazy. Ale w sklepach znajdziemy również mnóstwo kolorowych gier i pomocy do nauki czytania sylabami.

38

Warianty gry

Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku 4-8 lat i możliwa jest do rozegrania w kilku wariantach, co daje dużą swobodę i umożliwia urozmaicanie każdej rozgrywki. Można śmiało wymyślać sobie swoje zasady i bawić się przy tym podwójnie.

  1. Pierwszy wariant: dzieciaki wybierają, ilu sylabowe wyrazy będą układać. Jeśli decydują się na wariant dwusylabowy, wyciągają wyłącznie żetony z sylabami i obrazkami w kolorze niebieskim (analogicznie: wariant trzysylabowy – żółte, czterosylabowy – czerwone). Każdy gracz wybiera trzy żetony z obrazkami i kładzie je przed sobą. Żetony z sylabami są rozłożone na środku stołu tak, by sylaby nie były widoczne. Pierwszy gracz losuje sylabę – jeżeli uznaje, że ta sylaba występuje w którymś z jego obrazków – kładzie ją obok obrazka i losuje dalej do momentu, aż wylosuje sylabę, która nie pasuje do jego obrazków – odkładamy ją z powrotem na miejsce. Wtedy kolejkę przejmuje następny gracz. Kto pierwszy ułoży całe wyrazy – wygrywa!
  2. Wariant drugi: polega na tym samym, co wariant pierwszy, ale na stole leżą zakryte sylaby we wszystkich kolorach. Każdy gracz zaczyna grę z 3 obrazkami – każdy w innym kolorze. Należy pamiętać, że dobrana sylaba musi być w tym samym kolorze, co obrazek.
  3. Wariant trzeci: wysypujemy wszystkie sylaby, tak, aby były widoczne i zadaniem każdego z graczy jest jak najszybsze ułożenie słowa 2-, 3- lub 4-sylabowego lub każdego po jednym. Tutaj jest już zadanie ułatwione, bo można mieszać ze sobą kolory sylab.
  4. Wariant czwarty – ULUBIONY przez moje dzieciaki: wszystkie żetony leżą odwrócone tak, by były widoczne obrazki i sylaby. Gracz nr 1 wskazuje graczowi nr 2 obrazek. Zadaniem gracza nr 2 jest ułożenie jego nazwy z sylab. Potem rola się odwraca. Wariant jest oznaczony jako gra dwuosobowa, ale świetnie się też sprawdza w większej grupie.

Polecam!

Pozdrawiam 🙂