Witajcie przedszkolaki przed nami kolejny dzień dobrej zabawy i przyjemnej nauki.

Na początek zachęcam Was do rozgrzewki przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Każdy z Was zna piosenkę, wystarczy powtórzy ruch poprzez naśladownictwo.

Zapewne Wasze ciała są już rozgrzane, a więc czas na ćwiczenia gimnastyczne. Zaproście rodziców, rodzeństwo do wspólnych ćwiczeń.

  • „Stop” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Biegacie swobodnie po domu, bądź podwórku. Na hasło: Stop! – zatrzymujecie się w miejscu. Zabawę powtórzcie kilka razy. Starczajcie się przyjąć inną pozycję przy każdym postoju.
  • „Dorośli i dzieci” – ćwiczenia dużych grup mięśniowych: maszerujecie swobodnie. Na hasło: Dorośli! – wspinacie się na palce, wyciągając w górę ręce. Na hasło: Dzieci! – idziecie w przysiadzie.
  • „Upuść woreczek” – ćwiczenie tułowia. Do zabawy możecie wykorzystać woreczek z ryżem. Na sygnał ustalony z rodzicem podnosicie woreczek i kładziecie na głowie. Wykonujecie następnie skłon w przód, tak aby woreczek spadł. Ćwiczenie powtórzcie kilka razy.
  • „Tak i nie” – ćwiczenie mięśni szyi. Na hasło: Tak! Kiwacie głową naprzemiennie do góry i dołu. Na hasło: Nie! – kiwanie głowami naprzemiennie w prawo i lewo.
  • „Wyciszenie” – masażyk relaksacyjny.

Przyszła myszka do braciszka. [opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy]

Tu zajrzała, tam wskoczyła, [lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim]

A na koniec tu się skryła. [wsuwamy palec za kołnierzyk]

Płynie, wije się rzeczka [rysujemy na plecach dziecka falistą linię]

Jak błyszcząca wstążeczka. [delikatnie drapiemy je po plecach]

Tu się srebrzy, tam ginie, [wsuwamy palce za kołnierzyk]

A tam znowu wypłynie. [przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy]

Zapraszam do ćwiczeń matematycznych, utrwalamy działanie matematyczne (dodawanie i odejmowanie). Obejrzycie na początku filmik edukacyjny „Co to jest dodawanie” MATMAG.pl

bb05ac1737f604154929473bff0184a0

ddd102133b1e52ca15899b3137600de5

Na popołudniowy czas proponuję zabawę badawczą „Kolorowa sól”.

Zabawa doskonale rozwija małą motorykę, dostarcza wielu wrażeń dotykowych i sprawia dziecku dużo radości.

Przed samą zabawą warto porozmawiać z dzieckiem i zapytać – jak zabarwić sól? Może będzie miał jakieś pomysły. Zaproponujcie kredki, pisaki. Jeśli już wszystko sprawdzicie możecie przejść do barwienia kredą. Poniżej zamieszczam film pomocny w zabawie „Barwienie soli” Moje dzieci kreatywnie.

https://www.youtube.com/watch?v=jjLexAp1Lyg&feature=emb_logo

Pozdrawiam serdecznie

Pani Sylwia