Witajcie Kochane Przedszkolaki!

Zapraszam Was do popołudniowych zajęć, na początek zachęcam do ćwiczeń ruchowo – ortofonicznych „Rodzinka”. Wasze zadanie polega na naśladowaniu ruchów i odgłosów podczas opowiadania. Zaproście do zabawy rodziców.

Jestem mamą żabką, wołam swoje dzieci” kum, kum, kum – podskakujemy i odpowiadamy: kum, kum, kum.

Jestem mama pszczołą i wołam swoje dzieci: bzz, bzz, bzz – machamy dłońmi i wołamy” bzz, bzz, bzz.

Jestem mama bocianicą i wołam swoje dzieci: kle, kle, kle – chodzimy z wysoko podniesionymi kolanami i odpowiadamy: kle, kle, kle.

Jestem mamą myszką i wołam swoje dzieci: pi, pi, pi – czworakujemy i odpowiadamy: pi, pi, pi.

Jestem mama dzieci i wołam dzieci: Gdzie jesteście? A wy tu jesteście! A kuku! – dzieci wołają A kuku!.

Zachęcam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego „Moja Rodzina” Przedszkole Profesora Szymona. Tutaj dowiecie co znaczy słowo „rodzina” oraz „jakie osoby tworzą rodziną”|. Następnie policzcie z ilu osób składa się Wasza rodzina.

Po obejrzeniu filmu proponuję zabawę słowną techniką niedokończonych zdań „Kocham moją rodzinę, bo…”. Zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo i postarajcie się dokończyć zdania np.

Kocham moich rodziców, bo…

Kocham moich dziadków, ponieważ…

Lubię swój dom, dlatego że….

Pomagam rodzicom w…

Moja mama/tata/brat/siostra są…

Na konie proponuję wspólną „Grę rodzinną” Kodowanie na dywanie. Doskonalimy umiejętność wypowiadania się oraz zdobywania wiadomość o najbliższych członka rodziny. Do zabawy potrzebna jest kostka, poruszamy się do przodu, bądź do tyłu. Do każdego obrazka przyporządkowane jest pytanie.

gra

100906030_938960916524686_681233971228442624_o

Bawcie się dobrze.

Pozdrawiam

Pani Sylwia