Na wiosennej łące-zabawy matematyczne z klamerkami!

Zestaw  plansz służy do ćwiczeń doskonalących umiejętność dodawania. Zatem zadaniem dzieci jest przyczepienie klamerki na odpowiedniej liczbie, która przedstawia sumę dwóch cyfr, które widoczne są po prawej stronie planszy. Dla ułatwienia tu także umieszczone są owady, które można przeliczyć.

Jeżeli nie macie klamerek, możecie również wykorzystać poniższe plansze,  w wersji do kolorowania. Zadaniem dzieci jest kolorowanie owadów oraz wyniku jaki im wyjdzie podczas dodawania.

DODAWANIE-cz-b-1

DODAWANIE-cz-b-2

DODAWANIE-cz-b-3

DODAWANIE-cz-b-4

DODAWANIE-cz-b-5

Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące” – proszę rodziców o czytanie opowiadania a zadaniem dzieci jest naśladowanie wg treści tekstu. 

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują parami w różnych kierunkach ).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle niewiadomo z kąt pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu.
Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, pobzykiwania komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.

Miłej zabawy 🙂

a

PRZEDSZKOLNY KONKURS WIOSENNY DLA PRZEDSZKOLAKÓW     

             „Jadłospis na cztery pory roku”  

 Cele konkursu:

  • Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych
  • Popularyzowanie treści prozdrowotnych
  • Podniesienie świadomości znaczenia zdrowego odżywiania dzieci
  • Stworzenie dzieciom, rodzicom i opiekunom możliwości prezentacji dokonań twórczych na blogu przedszkola

                                     Regulamin konkursu:

  1. Organizator konkursu:
    Przedszkole Miejskie nr.10 w Kołobrzegu
    Okopowa 4

78-100 Kołobrzeg

  1. Koordynator konkursu:Sylwia Dobies
  2. Przedmiotem konkursu jest ułożenie zdrowego jadłospisu:śniadanie, obiad, kolacja . Należy dokładnie opisać każdy posiłek, dołączyć przepisy, zaproponować napoje do posiłków, wykorzystać w jadłospisie owoce i warzywa sezonowe (krajowe).Jadłospis powinien być przygotowany w formie MENU.
  1. Konkurs skierowany jest dla dzieci ich rodziców i opiekunów, w wieku od 3 do 6 lat uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 10 w Kołobrzegu.
  2. Technika wykonania prac: forma graficzna jadłospisu dowolna.
  3. Każda praca powinna być podpisana: imię i nazwisko , grupa.

Prace należy wysyłać mailowo do dnia 15.05.2020r na adres  :

s.dobies@pm10kg.pl

  1. Prace konkursowe będą oceniane przez powołaną przez organizatora komisję, która będzie brała pod uwagę : zgodność jadłospisu z zasadami zdrowego żywienia,oryginalność i pomysłowość pracy, estetyka wykonania.
  2. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu. Przystępując do konkursu uczestnik wyraża zgodę na umieszczenie jego pracy na stronie przedszkola oraz przetwarzanie przez organizatora konkursu danych osobowych Uczestników zgodne z zasadami organizacyjnymi .
  3. Ogłoszenie zwycięzców konkursu odbędzie się 05.2020r. Wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się po powrocie do przedszkola. Najciekawsze prace zostaną nagrodzone.

        SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKICH PRZEDSZKOLAKÓW

                                      DO UDZIAŁU W KONKURSIE !